Thursday, February 25, 2010

the value

"To realize the value of ONE YEAR,

Ask a student who failed his or her final exam."

Yes, i got this phrase in saifulislam.com. Speechless-~ jika kamu berasa hari-hari bosan tanpa sebarang kewajipan, kamu tidak sedar apakah nilai masa dan detik yang berlalu. Betapa nilai satu tahun itu disedari hanya pada pengakhirannya gagal. Mengulang dan mengulang. Nilai yang selalu dilupai jika segalanya terasa senang. Everything berlalu dengan smooth dan as expected, so that how can we realize the valuable of precious time we faced everyday. As people said, the time now is 'present' = gift to you, appreciate the gift you get as Allah ask you to bersyukur dengan segala nikmat dariNya.

But, don't ask me about the value, coz i'm myself still trying to valuing my 'gift' from HIM. Gratefulness will always be my way to show that i'm really appreciate what i've got till now.

'The value' yang membawa maksud yang cukup besar dan mendalam. Dan sesungguhnya, masa sekarang dan mendatang adalah untuk menambahkan lagi nilai-nilai dan harga masa yang masih berbaki di bumi Anbiya' ini. Terlalu banyak lagi lubuk ilmu yang perlu diterokai dan digali. Ilmu yang wajib dijiwai bukan hanya dituntut, dan bukan hanya tahu tapi jahil amalannya.

Don't let the time killing you~

********************

ohh..moga2 tiap kali aku baca post ni balik, aku akan INGAT!

-enjoy life as medical student as well- =)

thank you

p/s : mcm buat karangan sekolah rendah je..aiseh!~

No comments:

Post a Comment