Monday, July 12, 2010

wajah baru =)

Alhamdulillah, setelah sepetang duk main tukar itu, tukar ini, ubah situ, ubah sini, maka inilah hasilnya. Hehehe..pelik juga kenapa tone warna biru laut yang dipilih. As all knows, im a yellow girl! ;p. well~ maybe sebab nampak damai dan mahu tukar selera. Mungkin tiada yang menarik sangat dengan perubahan yang berlaku, apa pun, i love it! just need something new and peaceful for refreshment.=). But, the shoutbox, i don't know how to change it-not so pro~ as my 'sifu' tidak munculkan diri, as dia dah balik malaysia. Selalunya ada lah seorang itu bakal menjadi mangsaku ;)

-post-exam-
Anyhow..sangat serabut the last few days, sampai buka blog pun rasa tidak seronok. Tapi hari ini, semangat pula duk menilik 'dia' ni. Banyak benda nak tulis, nak kongsi. Peperiksaan akhir telah berjaya ditamatkan dengan jayanya pada 3 July lepas. Syukur pada Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, segalanya dapat dilalui dengan baik, I just do my part, then leave the rest to Allah. My hope and my pray to get His Mercy and Miracle.

-kepulangan-
Lately dah makin ramai sahabat-sahabat pulang ke tanah air tercinta. Seronok dan cemburu melihat mereke. Sedih pun ada, sungguh tidak menyukai perasaan ditinggalkan ini. Tetapi, lumrah hidup sememangnya begitu. InsyaAllah, semoga aku juga dapat menjejaki mereka, dan dengan lebih tepat lagi dapat bertemu mereka yang aku amat rindui. [Ameen..moga Allah izinkan]

-cuti-
Cuti yang dinanti-nantikan sudah pun tiba. Selesai sahaja oral terakhir tempoh hari, terus mematikan diri, bagai tidak mahu bangun, huhu. Tetapi alhamdulillah, masih ada kesedaran untuk bangkit ;). Dalam fikiran pelbagai benda rasa nak buat. oh~ ikutkan hati, mahu sahaja aku terbang pulang....T__T, hati, sabarlah ye..kejap sahaja lagi. Yang pastinya, walau bagaimana sekalipun cuti ini dihabiskan, semoga segalanya Allah redha, dan bermanfaat kepada diri dan ummah!

-penantian-
Setiap masa, aku mengira detik. Saatnya hampir tiba. Masa yang berbaki adalah untuk terus doa dan berdoa, selain mempersiapkan diri dengan segala persiapan yang sewajarnya. Allah..dengarkanlah rintihan hati ini, dan hati-hati kami semua. Hilangkan segala resah, kuatkan keyakinan dan sangka baik, kami berserah hanya padaMu. Kurniakanlah yang terbaik buat kami semua. =)
------------------------------------------

Entry kali ini bercampur baur nampaknya. Hmm, aku sedang cuba mencari idea terbaik bagi menyambung cerita yang terbengkalai. Rasa bersalah pula sebab membuat kerja sekerat jalan begitu. Sebenarnya 'cereka APD' itu datang secara spontan, masih kabur kronologi dan pengakhirannya. Hasrat di hati, agar dapat habiskan menjadi karya peribadi. Tengoklah, jika idea mencurah-curah memang taknak berhenti menaip gaya jari ni. isk. Apa-apa pun, i'll try to finish it! even some tidak logic dek akal. :P

kepada semua~ selamat bercuti, semoga dapat habiskan waktu yang lapang ini dengan sebaiknya, don't waste it, coz it will kill u...beware!

2 comments:

  1. that shoutbox... tgk balik code dia... ejah la pixel width dia.... tu je yg tentukan lebar tinggi dia... carik je no2.... ejas kasi besar sket... =) gdluck~!!

    ReplyDelete
  2. affan~
    ic...yep, kena ejas ctu..hehe..malaih lagi. Nanti la nak try gak..kena tuka lebar and colour dia gak kot ;p

    hee..thanks! gud luck juga! =)

    ReplyDelete