Monday, August 16, 2010

~Epilog Cinta 2 makhluk~

Pada suatu petang, tiba-tiba dia muncul. Gambar diambil curi-curi sebalik langsir, bimbang dia lari. Speechless, dia warna kuning! dan comel sangat.

Selak langsir perlahan-lahan, yes, dia masih di situ, tepi tingkap bilik. Pelik. Senyap aje, "kamu dari mana?" tiba-tiba muncul. Hati yang rawan makin terselit suka =)


Bercakap dengan dia, tapi dia diam je. Lapar ke? sakit ke? kenapa kamu tiba-tiba muncul? Pelik lg. Isk. Tapi dia sangat comel. Baik je, tidak mahu lari. Suka di hati makin melonjak. :))


Cuba tangkap dia. Dia mula menjauh. "Ala..janganla lari,meh sini meh" cuba untuk memujuk. Hati sudah mula jatuh cinta. Hadiah dariNya kah?


Dia diam lagi. Aku biarkan dia di situ. Tetapi matanya tidak lari melihatku. Kau, aku sedang berduka, tidak sangka kau hadir, aku sungguh gembira. Lantasku tersenyum. :)

Berjaya memegangnya, tapi tidak sampai hati melihat dia meronta minta dilepaskan. Maka, bebaslah kau ke dunia sana. Terima kasih kerana pernah hadir dalam hidupku walau hanya sedetik. Thank You Allah for sending Your Creature, to make me happy. :)

'Pain' = sakit
i need to close,completely close this gate to avoid the transmission of
pain sensation to my brain

Lets revise the Gate Theory, again and again.

p/s : tidak tahu kepunyaan siapa burung yg comel itu, dia bertenggek di tingkap bilik dari asar sampai subuh pagi esoknya. saya suka dia! sejak 23 thn hidup ini,tidak pernah lagi bersua dgn burung warna kuning kecuali pada hari itu. Amazing!

p/s : Kau datang ketika duka dan bintang bercahaya tunjukku ke jalan syurga~

2 comments:

  1. allahuakbar~!! nk like this post so much la~!!

    ReplyDelete
  2. Affan~
    ahaa...like la banyak2 pun ;p
    subhaanAllah :)

    ReplyDelete