Thursday, September 9, 2010

pulangnya anak rantau

Assalamu'alaikum w.b.t.

Dengan ini, saya seperti nama yang termaktub dalam surat beranak, ingin mengumumkan akan keberangkatan pulang ke tanah air tercinta~ demi kasih dan rindu pada kesayangan-kesayanganku sekalian. Semoga perjalanan jauh ini lancar dan selamat. Mohon doa dari sahabat-sahabat semua. :)

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, kepada semua pembaca setia blog ini. [ok, tersangat lah poyo kerna ntah siapa2 laa yg baca blogku ini..psiuu~] MAAF atas segala salah silap yang sengaja mahupun tidak. Sesungguhnya keampunan dari Allah itu lebih aku dambakan. Syawal itu suatu anugerah dari Allah buat hamba-hambaNya, moga sama-sama dapat kita raikan dengan penuh kesyukuran dan keinsafan. Ramadhan, semoga berjumpa lagi pada tahun yang akan datang, insyaAllah dengan izin dan kurnia dariNya. =)

Maka, sesungguhnya, buat pertama kalinya daku bakal beraya di 'rantau asing'. Semoga pengalaman baru ini bisa mematangkan dan memberi kekuatan dalam meneruskan hidup di hari-hari mendatang yang pasti penuh dengan pancaroba. Sepenuh hati hanya berserah dan bertawakkal hanya pada Dia Yang Satu.

Doa..doa dan doa, usaha terakhir dalam menjejak sebuah kejayaan. Ya, dan pastinya kepulangan kali ini mendorong diri untuk lebih mengutamakan apa yang lebih utama. Segalanya telah tersenarai, semoga Allah mudahkan urusan di Malaysia nanti. Kadang-kadang bayu laut itu bisa menambahkan seri semangat waja, apatah lagi usapan ayah jua bonda dikala resah melanda jiwa. Itu pasti tidak akan aku lepaskan.

Perjuangan seorang musafir untuk kembali mengisi 'bekal' sebelum isinya kehabisan dan menyelusuri lorong-lorong hidup di zaman 'kegemilangan' demi mengutip kembali azimat yang berharga. Dengan perkenan Yang Maha Kuasa. Pengeluaran entry dari blog buat kali terakhir di Bumi Mesir, semoga dipanjangkan umur buat diri dan berkesempatan untuk terus 'bercerita' dari Tanah Serendah Sekebun Bunga, negeri Cik Siti Wan Kembang. Nantikan ye~ :p

Sehingga berjumpa lagi. Wallahu'alam.

48. Dan bersabarlah dalam menunggu ketetapan Rabb-mu, maka sesungguhnya kamu berada dalam penglihatan Kami, dan bertasbihlah dengan memuji Rabb-mu ketika kamu bangun berdiri..]

-ayat 48 Ath-Thuur-


Selamat bertakbir raya!
Allahu Akbar..Allahu Akbar..Allahu Akbar..!

No comments:

Post a Comment