Friday, April 13, 2012

Gratitude


Dengan nama-Mu Ya Allah..

Assalamu'alaikum wbt

Gratitude bermaksud bersyukur. Perkara yang sering datang setiap kali kita berada dalam sesi-sesi tazkirah atau seumpamanya. Kebiasaan sangat tajuk ini menjadi pilihan jika kadang-kadang terpilih untuk menjadi pentazkirah secara spontan. 'SYUKUR dan BERSYUKUR', apakah kelebihan atau hebatnya perkataan ini?

Aku bukanlah yang arif lagi bijaksana untuk mengupas secara mendalam tentang perkara ini, namun cukuplah dengan hidup bersama dengan orang-orang yang hebat, yang tidak pernah jemu berkongsi ilmu dan pengalaman dengan diri ini. Ini juga salah satu syukurku pada Allah, kerana perjalanan aku beribu batu, bertukar benua, beronak duri rupanya persinggahan seterusnya aku di sini, sebuah dimensi baru. SYUKUR PADAMU YA ALLAH..

Di sini, aku belajar untuk menjadi hanya yang positif walaupun pada perkara yang dirasakan begitu jelas negatif. POSITIVE MIND AND SOUL. Pada setiap masalah, pandang pada sudut kebaikannya. Yes, masalah adalah untuk kita belajar perkara baru !

Bersyukur pada setiap musibah dan ujian, kerana dengan kesyukuran pada perkara ini, maka andai nikmat dan bahagia Allah Kirimkan pasti tersangat HEBAT lagilah syukur kita padaNya bukan? SubhaanALLAH. Jangan ditangisi sebuah kehilangan , sebuah kegagalan kerana masa depan kita dalam Kuasa dan Pengetahuan Dia..

Jika sudah jatuh, WAJIB BANGKIT kembali! Dahulu masa kecil sedang belajar berjalan bukan main lagi kita bertapak untuk berjalan, jatuh dan bangun lagi. Tidak kira sudah banyak mana luka dan sakitnya. Tapi KITA BANGUN lagi ! dan, sekarang, kita lebih dari punya kuasa untuk bangkit kerana kita sudah dewasa. Alangkan mereka yang tiada kaki, tangan pun will back up after falling. -_-

Hidup ini sangat indah, percayalah. Bukan sia-sia setiap satu perkara yang terjadi kepada kita. Walau kita pernah berada bagai di bawah hamparan bersama debu-debu tanah, TETAPI tidak mustahil untuk kita kembali berada di atas, di puncak IMPIAN ! BELIEVE in yourself, and the ultimate BELIEVE is ONLY IN ALLAH swt.

Visualize what you want to be, dream about it, DREAM BIG ! Say to yourself YOU CAN DO IT !


YES,
I BELIEVE, and I WILL NEVER EVER GIVE UP !

kenapa? kerana aku mahu jadi hamba Allah Yang Bersyukur, dan serendah-rendah hati ini hanya berharap, berserah pada Allah YANG MAHA KUASA.

Bersyukur, dengan tidak akan berhenti dari terus berjuang hingga ke akhirnya.

Pada saat ini, aku bagai sedar bahawa dunia ini amat luas, hidup ini terlalu indah untuk diratapi dan disia-siakan..Syukur Ya Allah..


No comments:

Post a Comment