Saturday, September 17, 2011

my new me ;)

Assalamu'alaykum w.b.t.

Allahu Akbar, terasa lama sungguh tidak menulis di sini. Kekangan masa dan kesibukan betul-betul tidak mengizinkan untuk berkongsi cerita dan pengalaman, walaupun terlalu banyak perkara yang mahu diluahkan.

-28 Ramadhan 1432 H

______________________________

Today- Sg. Besi, 17 Sept 2011 - Saturday

A very short update i guess.

Hye everyone! currently i'm in IIUM, Gombak, doing my Pre-Sessional Class for English Language in CELPAD. Sungguh panjang cerita untuk sampai ke saat ini, kekangan masa dan ketiadaan minat untuk bercerita menyebabkan blog ini seakan mati. Tetapi, ketahuilah bahawa empunya blog masih bernyawa, bernafas dalam Redha Illahi. ALHAMDULILLAH, sepenuh hatiku bersyukur atas segala nikmat dan ujianNya.

Aku sekarang sebagai pelajar baru IIUM-Gombak. Aku sepatutnya berada di Kuantan mengikut course yang diminta iaitu Bachelor in Optometry, Kulliyyah of Allied Health. Namun, takdirnya aku perlu sementara hidup di Gombak, lantaran English yang tidak cukup kelayakan untuk terus ke Kuliyyah. Pada awalnya, aku sedikit tertekan dan rasa risau kerana perlu stay di main campus terlebih dahulu selama satu semester, tetapi aku menyedari akan faedah dan kepentingannya kelak. Sememangnya impian aku untuk cemerlang dan dapat kuasai English dengan lebih baik. So, this is my chance!

Overall..i feel so grateful to be an IIUM Student, after long way, from here to there, then come back again..i assume that nobody want to be 'thrown' like that..but, thats will be my precious story in future. Not everyone got chance, like as what i have. No matter how far, how hard this coming journey. I will try my best to face it. I want to be the best among the best! ;)

Well, masih belum berjumpa 'kawan' yang betul-betul 'kawan' di sini. Quite boring and feel lonely. But, masa masih ada untuk mencari seorang sahabat yang benar-benar dapat menjadi sahabat buat diri ini. I miss my old days in Cairo. We are like one family, even till now, this feeling still the same. I always miss them, and keep remember all the memories. Tidak keterlaluan aku katakan bahawa, mengingati mereka amat menyuntik semangat aku untuk meneruskan langkah ini. Moga Allah mudahkan segalanya buat mereka di sana. :)

Sudah 2 minggu hidup di Gombak..dan jalan seterusnya masih panjang. Semoga Allah permudahkan jalanku ini untuk mencapai kejayaan dunia dan akhirat. Insya Allah.

1 comment: