Thursday, January 21, 2010

yang ke -20



"Kak selamat lahirkan anak lelaki. cik duk nunggu dlm wad 11. mlm ni."


hee..ini bukan baby sebenar.
ini anak abe ndy merangkap sepupu baby sebenar
(x dpt fotonya lagi ),
nama budak ni Akhyar~

Sedang rehat-rehat semalam dapat mesej dari bonda. Alhamdulillah..akhirnya berakhir sebuah penantian. Mesti kak dan abe Man begitu bersyukur dan terharu dengan kehadiran cahaya mata yang ditunggu-tunggu. Semoga 'hero' itu sihat dan comel! tak sabarnya mahu melihat wajah2 kecil semua. oh ye..ini adalah kelahiran ke 20 dalam keluarga Raja Bidin..wah! serius, sy jua mula ingat-ingat lupa setiap seorang, lebih-lebih lagi generasi yang baru keluar ke dunia ini.aih~ maafkan daku anak2 sedaraku,moga2 kalian masih ingat makcik mu yang di kejauhan . *-*

Baby boy- 2.6 kg - 9 pm - 20 Jan 2010- Normal. (belum bernama~)

Syukur pada Allah yang menghantar seorang lagi khalifah di dunia yang penuh pancaroba ini. Mungkin juga duka si ibu yang kehilangan anak 2 tahun lalu itu sudah terubat dengan kehadiran permata hati keluarga. Sungguh Allah itu Maha Adil. Walaupun berkali-kali si ibu gagal mendapatkan zuriat sebelum ini, namun akhirnya Allah kurniakan lagi, Allah Yang Amat Pemurah kepada hamba-hambaNya.

Kehilangan itu memang menyakitkan, masih lagi terbayang wajah duka si ibu saat itu. Mata yang berkaca setiap kali melihat anak-anak kecil kerana terbayang arwah anak yang tidak sempat untuk dia bermanja. Tapi, dia tetap kuat dan tabah. Hidup diteruskan, dan akhirnya penantian membuahkan hasil yang amat indah. Syukur padaMu..Moga Allah merahmati zuriat itu dan keluarga abg Man selamanya.

Alhamdulillah, berita itu sungguh menggembirakan hati ini. Tapi bila begitu, terasa begitu kuat perasaan mahu segera pulang isk!~.Berada dalam keluarga yang besar begini, segalanya begitu terasa. Bila ditimpa musibah semua bersatu, bila diberi nikmat semua mengucap syukur.

Dan, sedang menanti seorang lagi yang bakal menjenguk dunia..akhir bulan depan insyaAllah. Moga dipermudahkan Nya jua. =)

**************
seronoknya dapat anak~ ^-^

moral : kegagalan yang datang bukan selamanya..pasti akan berjaya suatu hari nanti..apa yang penting..USAHA!!!!!







2 comments:

  1. waaah~besnyer..rmai da ek ank buah ye..huhue congrats2.. =)

    ReplyDelete
  2. Anis,
    alhamdulillah..murah rezeki ;)
    ramai la ni..smpai akak pun dah tetuka abes :p
    tenkiu2 hee~

    ReplyDelete