Saturday, January 2, 2010

01 01 10

01 01 10
-menunaikan segala janji yang belum tertunai-


Ya Rabb..
seandainya apa yang telah Kau takdirkan ke atasku
biarpun
segalanya terasa sukar
pahit
perit
pedih

biar insan menjauh
biar kata dicela
biar hati dihiris
asalkan..
Tuhanku Yang Satu
tidak sisihkanku
tidak tinggalkan aku

aku yakin..
aku tahu..
Kau Maha Tahu
Kau Maha Pengasih
Kau Maha Penyayang

izinkan aku Ya Rabb
untuk terus bernafas
dalam RedhaMu..ampunanMu..

dan

sesungguhnya..
Nikmat dan rezekiMu itu
melangit luas
menggunung tinggi
tak terkira, tak terjangkau
saat aku lahir hingga kini

moga kehilangan
sedikit pinjamanMu ini
menambahkan
kehambaanku
keimananku
ketaqwaanku
kecekalan jiwaku
ketabahan hatiku

agar
aku bisa menjadi
yang hebat
pada pandanganMu
dan
manusia
kelak..

InshaAllah..
InshaAllah..
InshaAllah..

semoga
aku akan terus dalam jagaanMu
sehingga akhir nafasku

ameen
..






2 comments:

  1. harini 170110..masih gigih menunaikan janji?

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..
    sedang berusaha mengusir segala kelemahan yang merantai kaki..hehe

    kena tunaikan jugak janji2 ni!~

    ReplyDelete