Tuesday, April 20, 2010

stressful moment :p

Salam sayang buat semua =)

saya tidak mahu cakap banyak-banyak kali ini. Khamis ini, 22 April saya dan dia akan menduduki peperiksaan pertama tahun ini. Sudah lama betul saya tak rasa suasana 'exam' begini. Payah juga kan, bila dah lama tak rasa,dia rasa lain macam. Seriau. Stress sangat. kepala jadi gila-gila. Bagus juga ada kawan macam dia,nasib baik lah dia ada, kalau tidak memang hidup saya akan kucar dan kacir. Bak kata pepatah saya, 'degupan jantungmu-jantungku,saya berkongsi nyawa dengan A*i F**ha**' [hahahaha~]

Seronok rupanya, bila dalam keadaan jiwa asyik memberontak tapi masih ada sesuatu yang boleh buat kita ketawa. Rasa sungguh lega dan terasa bahagia. Tapi, ketawa selalu tak baik juga kan, nanti menangis banyak dikemudian hari. Cuma masalahnya,kebelakangan ini asyik tidur berendam air mata je, so kira adil lah kan sekali sekala nak ketawa bahagia :p. Pelik betul hidup dua tiga minggu ini,, selalu berkata dan berfikir akan sesuatu perkara diluar batas fikiran. Bukan nak fikirkan sangat pun, tapi ia datang bagai menayangkan sebuah cerita yang tidak pernah ada kisah penamatnya, dimain dan diputarkan selalu. Sungguh terseksa begitu.

Tidur itu kerehatan buat minda. Ye,tapi jika tidur lebih dari biasa memang nak cari penyakit la kan. Satu benda yang paling suka pasal tidur ini bilamana fikiran tertumpu tidak pada hal dunia, segalanya dialam maya yang terputus dengan hubungan dunia. Jika indah,maka indahlah dunia maya tika itu. Jika ngeri dan menakutkan, maka sengsara lah jiwa. Alangkah bahagianya, jika bangkit esok hari aku bisa melupakan segalanya yang telah berlaku begitu sahaja, dan hariku untuk esoknya adalah hari yang baru, diriku yang baru dengan nafas dan jiwa yang baru! tapi..itulah kau! yang selalu suka,suka,suka sangat nak fikir-fikir-fikir benda yang dah lepas. Buang masa + serabut fikiran saja. Jangan contohi sikap ini lagi. Mengerti.

oh~apa saya merapik ni, kepala dah sakit amat..entry ini ntah apa-apa la kan..semua org pernah merasa apa itu stress tapi tahukah anda bahawa tiada siapapun dapat mentafsirkan siapakah diantara semua manusia ini yang paling stress dalam hidupnya. Kerana setiap org pun sangka. "aarggh..aku la paling stress,tension,bengang..and etc." :p

okeh,selamat malam sayangku-moga aku dapat tidur lena sepertimu *hugs*


p/s : kepada mereka yang setia mendoakan kami,doakan kami exam khamis ini ye, halalkan segalanya..maafkan segalanya..redhailah kami segalanya..=)

2 comments:

  1. eh....perenggan pertama tu tak masuk dek akal...huhu

    all the best!

    ReplyDelete
  2. ami,
    eh.eh.sy cakap apa yang sy rs jauh di sudut hati sy.lalala~

    hehe.all the best to u too
    mari kita exam!

    ReplyDelete