Monday, April 5, 2010

tembak-menembak!

Sebenarnya aku sedang mencari-cari sesuatu untuk mengubati penyakit yang melanda diri sejak dua menjak ni. Dah lama sakit ni, tapi makin menjadi-jadi pula dia, mentang-mentanglah aku dah nak mula exam.Hish! Belek-belek catatan lama, jumpa benda ni. Aaaaaa..jadi pelajar pun dah macam ni, cane nak jadi doktor? tembak kang!

--------------------------------------------------------------------------
aku: seronok ke jadi doktor?
aHo: seronok la jugak
aHo: tapi seronok masa kerja ni tak sama seronok masa belajar
aHo: zaman mengaji lagi best
aHo: banyak masa free
aHo: tanggungjawab tak seberat kerja
aHo: tapi takpa
aHo: tak la teruk sangat masa kerja ni
aHo: tak setension yg digambarkan sesetengah org
aku: ic..
aHo: ada juga masa utk diri sendiri
aHo: apapun enjoy la masa mengaji ni
aku: insyaAllah..
aHo: mmg masa mengaji kita rasa bosan mengadap buku
aHo: kalau buleh nak khijo cepat2
aHo: tapi bila dah khijo
aHo: rasa nak mengaji semula
aHo: hehe
aku: oh...gitu plak
aHo: manusia mmg tak pernah syukur
aHo: hehe
aku: yep..
aku: takpola..slmt jd doktor,doakan sy jd doktor juga
aHo: bit tawfeeq insya allah
aHo: jangan putus asa sudah la
aHo: nak jadi dr, pandai bukan syarat no 1
aHo: ada jah budak pandai2, best student masa zaman univ
aHo: bila start khijo, tak tahan terus quit
aku: hm..
aHo: nak kena tahan nak perabih sampai tahun akhir
aHo: pahtu tahan pulak nak lalui housemanship
aHo: panjang perjalanan nak jadi dr nih
aku: panjang..
aHo: kalau kita on the way tu, mari raso tok rok, takdop semangat
aHo: betul2 niat semula, kumpul semangat
aHo: insya allah boleh nak teruskan perjalanan nak jadi dr
aku: betu doh tu..sgt bermanfaat
aku: *betul
aku: terima kasih =)
aHo: sama sama
aHo: takdop gapo pun
aku: mg dipermudahkan hari2 mendatang
aku: salam w.b.t.
aHo: amin yaa rabb
aHo: w'salam
-------------------------------------------------------------------------------

Entah-entah, rekaan je perbualan tu..hoho~ tak kisah la, asalkan bermanfaat.

Marilah kita jadi rajin, nanti jadi doktor yang betul-betul doktor!

No comments:

Post a Comment