Friday, April 22, 2011

'Sya' dalam hidup saya :)

Assalamu'alaykum w.b.t.


3 bulan yang lalu..

Mentari sungguh membahang pada hari ini. Suasana di Sekolah Memandu sesak dengan manusia (budak-budak?) yang datang untuk belajar memandu seterusnya mendapatkan lesen kenderaan sama ada lesen motosikal, kereta, lori dan sebagainya. Dan aku? Ya, pastinya aku salah seorang dari mereka. Terasa diri bagai kembali ke zaman lepasan spm gayanya~ hehe.

Tiba-tiba, aku ditakdirkan satu bengkel dengan seorang gadis yang comel. Perwatakannya semacam happy-go-lucky gitu. Ringkas dan kelihatan sempoi sekali. Macam sesuai untuk menjadi mangsa untuk borak-borak seketika~ ;p

Nak dijadikan cerita, namanya 'SYA'. Terus aku lekat panggil dia kak Sya, sebabnya dia tua sikit dari umur aku, dan seorang cikgu rupa-rupanya. [Dah boleh agak, hehe]. Sebenarnya, tatkala akak tu menyebut namanya 'sya', terus aku rasa nak tersenyum seorang diri. Sebabnya, nama 'sya' itu wujud dalam lipatan sejarah hidupku. Ce ce~ :D. Tetapi bukan hanya seorang sya, tapi ramai.....(4 je ;p)

.........................................

'Sya' pertama yang aku kenal adalah Nisya. Sejak dari MMP sudah menggelarkannya dengan nama itu. Di saat kawan-kawan lain memanggilnya Lyanna, tetapi aku tetap dengan panggilannya sya~..sehinggalah kami sama-sama ke Intec dan Cairo Universiti., panggilan itu kekal sehingga ramai yang rasa pelik ;). Tetapi, lama dah rasanya tidak borak-borak dengannya. Semoga dia baik-baik aje di sana bersama kawan-kawan yang lain. =)

'Sya' kedua adalah Sharifah. Pertemuan kami such as miracle gitu. Lokasinya di UTP,Perak time Educamp yang kononnya aku ni gatal nak g interview masuk course Mechanical Engineering ;p Haha. Terserempak cik Sya ni kat tangga nak naik asrama, dari jauh dia senyum je, seolah-olah kami dah lama kenal. Apa lagi, aku pun senyum la sama. Meleret-leret sehinggalah kami bertegur sapa menghulurkan salam perkenalan. Sempat bertukar-tukar no hp. Yang peliknya setelah itu langsung tak nampak mukanya di Educamp 3 hari itu (kalau x silap), dan lastly jumpa kembali dengannya di INTEC! satu group dalam Minggu suai kenal, dan sama-sama ke Cairo University. Indah betul aturan Tuhan. Sekarang sya dan kawan-kawan agaknya sedang busy sambut baby-baby kat hospital kot~ [yeke? ;p hehe]

'Sya' ketiga aku adalah roomate merangkap housemate semasa di Intec! Bilik..(eh, tak ingat number bilik..macam 4 depannya) Cemara. Namanya Syafaf. Terus lekat panggil sya. Aku masih ingat dia hadiahkan sepasang stokin kartun warna pink masa befday aku time tu. Comel betul. Kami juga sama-sama ke Cairo. Jarang bertemu dengan dia setelah itu sebab sudah berlainan rumah. Walaupun begitu, ukhuwah yang pernah terjalin tidak akan padam, semoga dapat bersua lagi nanti. InsyaAllah!

The last 'sya' is Syazana. Housemate ketika tahun ke 4 berada di Cairo. Bila ingat kat dia, pasti teringat semasa malam terakhir di airport dulu. Sebak yang teramat semasa memeluknya. isk. (alamak! pedih mata da). Dia sangat baik dan comel. Aku harap, hidupnya sentiasa ceria dan bahagia di sana. Kteah rindu sya, of cors :)

.........................

Oh, bercerita tentang mereka mengundang sebak di dada~ Yes, kawan-kawan yang amat aku rindui, sesungguhnya aku rindu kalian. Bukan hanya yang disebut di atas, tetapi semuaaa..yang pernah aku kenal, aku salami, aku peluk..dan yang pernah aku menangis , ketawa bersama..

Semoga Kalian baik-baik sahaja di sana..

Love u all!~


No comments:

Post a Comment