Thursday, December 24, 2009

mencari seorang kawan

Assalamu'alaikum w.b.t.

Post ini sepatutnya ditulis semalam, tapi memandangkan sy rasa malas-malas mahu buka blog yang comot ini, maka jadilah post untuk hari ini. Ianya tentang 23 Dis, ramai betul kawan-kawan membuat status ym meng'wish' befday pada kawan-kawan yang lahir pada 23 Dis. So, bila fikir-fikir, rupanya ramai lahir pada tarikh itu.

Pada 23 Dis 2003, ketika itu saya form 3 kat Maahad, maka lahirlah seorang baby yang comel, anak kepada kakanda tercinta, diberi nama kanak-kanak itu Raja Muhammad Amjad. Hm, satu-satunya anak saudara yang 'very nice' , jurus ore kelate kato (hehe..) sebabnya, dia sangat senyap, tak banyak ragam, jarang menangis, oh beliau telah menjadi cucu kesayangan ayahanda sy mungkin ;). Bila berada jauh dengan keluarga, selalu jugalah tengok dia kat webcam, sehinggakan dia mengenali saya selalu berada dalam TV (*-* tv= pc) isk..isk..makcik Tv la bayangannya kot. Sekarang umur dia dah 6 tahun, dah petah berkata-kata, tapi still macam pendiam je, dah ada 2 adik pun. Moga-moga dia jadi abang yang bertanggungjawab dan penyayang. Sesungguhnya saya sangat rindu pada dia. =)

Pada 23 Dis 1987, telah lahir seorang anak perempuan kepada sebuah keluarga. Comel la kot budak ni masa kecil tak dapat nak pastikan kerana saya mengenali beliau ketika beliau dah besar. Dan, beliau memang comel dan makin cun kot sekarang. (ahaa..;) Namanya F, kawan baik sepanjang di Maahad, now dia di UTP, sedihnya..saya sudah lama lost contact dengannya. Where r u?? saja je tulis post ni, kot-kot dia baca, sebabnya sebelum blog ini diprivatekan dulu, sy tau, dia selalu datang sini. Tapi, tak tau la sekarang, sehingga saat ini saya belum wish befday lagi kat dia. Moga-moga dia akan kembali kesini coz saya rindu dia juga. Anyhow, Hepi 22nd befday~ Moga sentiasa dibawah perlindunganNya selalu =)

And then..kepada 2 orang kawan satu batch saya, Sha'e dan Said, selamat hari lahir, Moga berjaya mencapai segala impian dan cita, moga diredhai Allah selalu =) act,sy rasa tak sempat pun nak rapat dengan baik with my own batch, tapi saya akan sentiasa ingat setiap kenangan bersama batch gen6 ni, coz setiap kali ke kelas, saya pasti rindu mereka semua.

ok,selesai sesi ucapan
--------------------------------

reminder:

-oh..visa nak mati da..belum buat lagi!
-janji-janji yang tak tertunai lagi..alamak~
-surat..moga2 setel hari ini..penat da!~
-baca buku setiap hari, moga-moga berkat ilmu, Allah sayang, insan pun suka :)
-hari ini, genap satu tahun 11 bulan. dah lama rupanya.....*smile*
-saya betul-betul sedang mencari seorang kawan saya tu..F, muncul lah!

end.

2 comments:

  1. reminder:
    - bila nak ambek visa?

    saya muncul! saya Farhani...=p

    ReplyDelete
  2. haaaa..
    Ami..sbnrnya perihal visa tu benar2 mengacau ketenteraman hidup sy la~ adeih..
    nak amik..nak amik..
    liat beno..apa nak jadi tau..isk!~

    hehe
    amboi..Farhani..lahir 23 Nov ke? =)

    ReplyDelete