Tuesday, December 22, 2009

jatuh cinta lagi

Assalamu'alaikum w.b.t.

semalam saya telah jatuh cinta pada satu nasyed, sangat bermakna bait katanya, mungkin boleh dikatakan sebagai pengubat jiwa. kadang-kadang jiwa perlu dibelai supaya dia tidak senang memberontak, kadang kala irama bisa menjadi ubat buat segala resah. Paling penting irama ketuhanan itulah yang paling menenangkan dan mengusir segala prasangka.

hm, saya tak pandai macam mana mahu kongsi youtube itu disini, nantilah bila pandai saya letak. [sekarang sedang buat status lagu itu la =) ]

Saya sangat suka pada kata-kata yang punya makna yang tersirat. Puitis barangkali. Hanya orang tertentu memahami maksud disebaliknya. Tapi..mungkin tidak semua insan begitu, mereka lebih suka kepada 'direct to the point'. Sebab itulah, jika perasan kerap kali jugalah tulisan saya disini kadang-kadang berbelit sukar difahami. Pernah seseorang menegur surat rasmi saya tempoh hari, katanya lebih kurang begini ayatnya, 'kurangkan ayat novel, just straight to the point' ahaa~ tergelak saya, tak sangka rupanya sampai masuk dalam surat rasmi. Apa pun, teguran yang baik =)

Anyhow, bagi saya memg bagus just straight to the point, tapi kadang-kala kita perlu bermain dengan jiwa manusia [bukan berjiwang] tapi mungkin bahasa akan jadi lebih halus dan dapat melambangkan identiti insan yang berkata-kata. Tapi, ntahlah..tafsiran manusia kan pelbagai, ada yang suka dan tidak lupa pada yang menyampah juga,mungkin.

oh, ok tukar tajuk..Btw,hari ini satu hari keluar bersosial [betul ke istilahnya..dunno :p] dengan seseorang setelah lebih 2 minggu menjadi penunggu rumah (baca= bilik) kerana merawat segala 'sakit' yang mendatang. Very nice walking-talking-eating. heh. Since, bila 'sakit' datang, nak berkata mahupun berborak pun sukar. Thank You Allah 4 giving me this chance, to learn, to explore, to know more about life, love and sincerity. Yang mana peluang itu, bukan semua insan dapat. Hanya mereka yang terpilih..!

-----------------------------------------

Moga-moga dalam proses aku menelan semua ini, aku masih dapat merasai sesuatu yang manis walau bersalut pahit. Manis selalu x elokkan..diabetes! heh.

-----------------------------------------

*sape tau maksud tersirat cerita saya di post 'kerana rindu', very short prolog, i think.

2 comments: