Tuesday, September 29, 2009

i'm feeling tired of times

kelihatannya..seperti sangat penat menanti
hakikatnya..aku akan sentiasa sabar
ironinya..hati ini tidak mampu untuk ku tahan lagi
berada di persimpangan yang tersangat sukar!

namun,
di sibukkan bersama insan-insan yang datang begitu mengubat desakan rindu, mereka yang di takdirkan ke sini....untuk meredah arus Nil bersama..
kerenah yang pelbagai, mencuit rasa memori semalam. Kerana aku juga pernah seperti mereka,
tersesat hingga ke hujung dunia..ah! jahilnya dalam mengenal jalan, rendah diri untuk mula bertutur dalam bahasa asing, itu, di waktu dahulu..3 tahun lepas.


Mereka datang dengan semangat baru, azam baru, nafas baru bagi merealisasikan impian dan harapan. Setiap persoalan mereka sungguh mencabar, berputar-putar minda mencari jawapan terbaik buat mereka. Mungkin, pada insan biasa..ia soalan yang sungguh mudah, tapi tidak bagi aku yang 'lain'. Bukan soal hati terguris, bukan soal emosi tercalar..soalnya diri bimbang kekuranganku dalam menjawab akan memberi impak yang buruk pada mereka, mereka yang sedang semangat untuk meneruskan perjuangan.Segalanya perlu di jelaskan dengan terang lagi jelas, memahamkan akan situasi dan keadaan demi kebaikan aku dan mereka.

--------------------------------

"akak tahun berapa?"

"akak satu batch dengan kak ****h** ke?"

"kenapa akak baru tahun 2"

"ada yang fail, susah ke belajar kak?"

Amacam? tercabar tak soalannya?..tidak pun..cuma aku rasa sangat sukar untuk menjawab, kerana segalanya perlu di terangkan, di fahamkan dan di selami..agar bisa memberi impak positif yang besar buat mereka..kerana sesungguhnya, aku tidak mahu ada yang mengikuti jejak ini.

berpenat-penat itu memang lelah..
ada lagi yang lebih lelah..
berlapar-lapar itu memang menyakitkan..
tapi ada lagi yang kebulur terus..
malu mengaku diri berbakti, kerana segalanya ada pada niat di hati
Semoga Allah memandu hati ini..agar terus terikat dengan hati-hati mereka..adik-adikku.

p/s : entry yang mungkin tak akan di fahami oleh semua..tahniah pada yang faham!~

3 comments:

  1. mungkin tak perlu tahniah pun pada saya walaupun saya faham =p

    tell the truth & be yourselve..inshaAllah everything will be ok..

    ReplyDelete
  2. jgn malu pada diri sendiri....

    selamba jer....

    ReplyDelete
  3. Ami + Anonymous,

    Yeah..just be cool and relax~
    tenkiu,ni kompem dua2 org yang jenis paham~

    ReplyDelete