Tuesday, September 1, 2009

wajarkah bersedih?

Awal pagi lagi..sesuatu telah berlaku.
'dia' mati tiba2..yang ku sudah jangka akan kematiannya...kerana lewat malam tadi 'dia' telah memberi petanda akan kesakitannya. Aku buat 'derk' je..sebab aku tak reti nak buat macam mana. Aku cuba bertanya pada yang pakar. 2 insan menjadi mangsa desakan soalanku, namunku gagal temui jawabnya. Aku geram sebenarnya, kenapalah aku sendiri jahil sangat dalam nak menguruskan hidup dia. Bukan baru pertama kali dia begini. Ini sudah kali ketiga. Dan, untuk kali ketiga, aku buntu bagaimana cara untuk merawatnya sebelum terlambat.

Tapi, segalanya sudah terlambat. Dia dah mati..enggan hidup kembali. Aku malas mahu memikirkannya lagi. Aku hanya merenung dirinya yang terpelusuk di sudut penjuru ruang bilikku. Salah aku kah? kerana kurang kasih sayang aku kah membuatkan dia pergi??

Aku tak tahu..yang pasti, aku agak terkilan lagi sedih, kenapa di saaat ini dia pergi, aku amat memerlukan dirinya. Hari ini sj hidup dah cukup celaru..aku mahu bercakap dengan bonda, hanya dia yang bisa menjadi pengantara. Aku tahu, aku tidak patut terlalu mengikut emosi. Exam anatomy menanti dengan nota yang masih bertimbun untuk di hadam. Aaaaah..tolong aku!

Aku cuba utk tidak menghiraukan jasadnya di situ..biar sepi tanpa nyawa, aku tidak tahu mahu memohon bantuan siapa..tambahan malas mahu menyusahkan sesiapa lagi. Biarlah masa menentukan..bila dia akan kembali hidup..patutkah aku berputus asa..dengan membiarkan dia mati..tersadai di situ?? *macam citer doraemon yang aku tengok semalam..isk*

Dia..adalah laptop aku..dia cuma alat..sepatutnya x perlu sedih berlebihan. Ntah, mungkin sebab aku terkilan akan kehilangan segala benda yang ada di dalamnya. *All my stuff* ohh...sudah..sudah..lagi pikir..lg menyeksa jiwa. Biarlah..biarkan saja semuanya berlalu. Hidup mesti di teruskan!

Right now..i truly wanna be home..my home sweet home..can i?


p/s : ym fon td x betul..can't reply sape yg tego. Sory.
Rem, aku nak update psl chump smalam..tp save lam draft dl..tapi xleh nak proceed coz pic lam laptop tuuu...isk. sory.

not in gud mood.
depressed.
tension.

bye.



9 comments:

  1. aku igt chump yg mati td haha sile bli windows ori kalo xnk ade mslh cmni lagi ye

    ReplyDelete
  2. k teah...........
    saya tumpang sedih..
    marilah menumpang kasih pada laptop saya ni..
    bila2 masa je..saya tak kisah:)

    ReplyDelete
  3. kteah yg sedang berduka~September 1, 2009 at 11:15 PM

    Jack~

    aih...ko ni, sian chump..masih active melompat lam cage tuu..hm, itula..nati la aku pk nak bt cane nga bndalah ni..isk.
    thanks neway.

    Ami~
    huuu..mari kita bersedih..kerana sy bakal menyebuk di laptop kamu~
    x apa lah kan..bagus untuk masa depan mungkin~

    ReplyDelete
  4. salam
    kak teah
    ini upenye..hehe
    saye phm je ape kak teah rase sbb saye pn pnh nangis2 mase lektop saye mati..
    sampaikan kol adik mase 2 dh kul 3 pg malaysia...hehehe
    upenye lektop demam je..kui4
    kantoi2 buat malu je..
    sbb sy pn ad citer kat org len selain adik...
    kak teah jgn la sdih2..tabah je..

    ReplyDelete
  5. onee~

    heh,alhamdulillah..ada yg memahami diriku~
    itula..x apa lah kan..semua pun akan mati tiada yang kekal abadi selain Allah yang Satu.
    Sy sentiasa bertabah, kerana sy punye adik yg tabah juga, cam onee..ahaks!~

    thanks neway.

    ReplyDelete
  6. aku nye laptop kalo aku xle nk baiki (problem hardware), on the spot aku angkut p kedai, unless time xm sbb nk deal dgn arab sangat la buang mase.

    btw kpd smue manusia melayu, sila hati2 time antar laptop kat kedai mesir ni, byk cite aku dgr pasal arab pekene melayu time baiki laptop (aku pn kne) isk nk repot polis x reti, jahil~

    ReplyDelete
  7. jack~

    ini prob software kan, lastly kena format gak..isk. Itulah..nak susahkan dak2 melayu yg terer bab2 ni pun xsmpai hati semua busy, nak g hntr arab lg la x mau..x reti~jahil gak.

    X apelahkan..biar 'dia' bersemadi luh..nak exam punye pasal.isk.

    tenkiu 4 da info~

    ReplyDelete
  8. saufi~
    YE, IA HANYALAH LAPTOP yang sememangnya TAK DE NYAWA.

    ReplyDelete