Sunday, August 30, 2009

keRinduan!

Lihat pada langit. kosong. sepi. cahaya dari ufuk menerangi separuh alam. Syarik Helwan seakan bisu bila menghampiri 1/3 malam. sungguh damai, tanpa rentak tari muzik si Arab. Termenung sendiri di ruang jendela, melihat ke pelusuk hamparan langit. Hari-hari terus berlalu, berlari meninggalkan penghuni dunia. Penghuninya yang ada masih lena di buai mimpi indah.

Rindu. Ye,amat sangat terasa. Mahu segera pulang ke pangkuan mereka. Mereka, yang sudah hampir setahun tidak bertentang mata. Sihatkah? bahagiakah? selesakah hidup mereka. Sudah di ajar hati agar kuat, tidak kalah dengan desakan emosi. Namun, hati degil, setiap masa terbayang mereka di ruang mata. Aku mesti bertahan. Tidak! aku tidak akan pulang. Kerana aku punya misi di sini untuk di realitikan.

6 hari Ramadhan telah berlalu pergi. 2 Madah paper exam telah selamat di 'bantai' dengan penuh rakus dan kesungguhan. Lega. oh, tidak cukup sebenar-benar lega pastinya. Gap untuk station seterusnya agak panjang, panjang yang menguji diri kerana terasa mahu 'berehat' sepuas-puasnya.

"belum lagi tiba saat utk kau rehat, jalan juangmu masih panjang!" ye..benar, sungguh jauh lagi..tapi sikit sahaja lagi.Bertahan!

Tiada sangat yang mampu di perkatakan, post ttg 'fate n cry' mungkin boleh di hayati dan di koreksi maknanya *bagi yang rajin* sejujurnya bukan dalam 'situasi' yang baik untuk melontarkan kata, cuma desakan hati di pagi hari ingin berkongsi rasa. Hanya satu...RIndu.

-----------------
aku yang kini jauh..!

Hari esok nan melambai

mentari kan terbit lagi

kawan tak selamanya..

kasih, demikian jua

bahagia ada batasnya

suka duka silih berganti

esok..entahkan ada, terbitkah mentari pagi..??

5 comments:

  1. rindu jom balik.tahun depan la bertahan neh?

    [haha tak supportive langsung kn..hik2]

    ReplyDelete
  2. go go korg go!

    mesia x best pon xyah la balik..wakaka

    ReplyDelete
  3. Ami

    sudah..sudah..jgn di goda lagi~~
    bertahan smpai tahun depan i.Allah..heh!

    cik Rammu

    baik!
    aih~ itulah salah satu sebab yg kukuh utk tidak pulang..

    p/s : abes..ko duk perak bukan mesia ke? hek2

    ReplyDelete
  4. Jack~
    Yang pasti, Klate meme best! heh~

    ReplyDelete