Wednesday, August 19, 2009

as one thing will eternal..The Memories.

Assalamu'alaikum w.b.t.

hey, welcome back! macam la lama sangat tidak di updatenya heh!~ sepatutnya, aku tidak patut berborak di sini pada saat ini. Exam lagi 2 hari.Ramadhan juga selari mendatang bersama.oh, tidak sabar rasanya menunggu 'mereka' datang.Semoga sempat bertemu mereka. Di sini, ada kisah utk di kongsi,
ia tentang satu keluarga...
-------------------------------

DI kampung intec, segalanya bermula..ibarat baru melangkah ke dunia baru, ayam masuk bandar katakan, segalanya baru..dengan kawan2 baru..dan misi dan visi yang baru. Kelas MEG4 di tuju..

kreek..~ *bunyi pintu*

'Raja..why r u late' sir Sudat bersuara
dup..dap..dup..
'sory sir..i was waiting for the bus..the bus was late, not me'
heh..selamba salahkan bus!

satu kelas tengok muka aku,dengan pandangan bermacam tafsiran. haa..biarkan~ ini salah satu memori yang tak mau lupa..takkan lupa. Sir Sudat yang best, sehingga sampai satu tahap merasakan rupanya fizik sangat menarik dan seronok!, walau kat sekolah tak berapa nak masuk, lebih minat pada Kimia n Biologi.

Meg4 adalah keluarga kecil dari keluarga Gen6, di sini tautan ukhuwah bermula. Sungguh bangga bertemu dengan insan2 hebat dalam family kecil ini, lelaki dan wanita sama hebat..sehingga merasa diri ini kecil *walau di panggil 'kak'*

Bila tercampak ke bumi Mesir, rupanya..ramai lagi insan2 yang hebat lagi mantap..bermacam bakat dan gaya, pelbagai versi pemikiran dan pendirian. Sedar tak sedar..sudah 3 tahun berlalu, terlalu banyak benda berlaku, yang tak di jangka, bahagia, suka, duka,gembira, nestapa, kecewa, dan sebagainya. Gen6 ibarat sebuah cerita dalam filem, pelakon2nya adalah kita..peristiwa yang berlaku, bercampur pelbagai episod hidup yang semakin merancakkan jalan cerita, babak penuh emosi serta klimaks yang mendebarkan. Sungguh menarik, sungguh reality dan cerita ini masih panjang utk di akhiri, entah bagaimanakah pengakhiran nasib setiap pelakon2nya..semestinya HAPPY ENDING lah yang diharapkan. Masih ada episod berbaki, nantikan babak seterusnya yang pasti, menghasikan tawa bahagia mahupun deraian air mata yang tidak pernah kering. mungkin juga bakal lahir,anak2 gen6 bagi memeriahkan lagi keluarga ini.heh~itu juga salah satu episod yang mungkin di tunggu2..segalanya MUNGKIN.
-------------------------

citer dah abes, act semalam terbuka tengok video Meg4, yang di buat oleh insan hebat ini *saja bakar lama x kena bakar* rupa-rupanya, aku di kelilingi insan yang cemerlang, sangat terbukti kehebatan mereka kerana setelah 3 tahun di bumi ini, nama diorang memang naik la semua..ramai mumtaz, jayyid jiddan dan sebagainya dan salah seorangnya berjaya sebagai best student(malaysia)Cairo U pada tahun 2 sesi 2007/2008 [sape? cari sendiri.] wah~sungguh teruja..rupanya, diorang ni sekelas dengan aku dulu2. camne aku bleh tercicir nih..??
-----------------------

kawan2, saja je ingat2 balik kisah dulu..tiada yang kekal melainkan sebuah kenangan, melalui video itu, ada satu semangat yang perlu juga kekal..semangat dan kesungguhan utk meneruskan 'the real challenge as medical student'..

walau jatuh, tercicir, kenangan + semangat jangan di singkirkan,
biar ia tetap subur dan bersatu dalam hati..
walau perit, payah..jadikan kenangan semalam momentum
utk mengembalikan kegemilangan silam.. walau 1% je lagi nak putus asa da..malas dah, paused jap!
tengok muka kawan2.."oh tidak..mereka dah
mara ke depan..aku kena kejar mereka...!" walau terasa amat hidup tak de makna da..antara hidup dan mati da..
renung sejenak..Allah ada..biar hilang seluruh
harta kekayaan dunia..pangkat dan segala..asalkan pandangan Allah jatuh pada aku. kasih sayang Dia masih ada untuk aku..walau hanya secebis.



Friends, *sungguh,aku nak jd cam korang!*
"though the real challenge lays ahead of us,thus,let us pray together for our success to become a doctor,a great doctor..not only in medical but also in our religion..ISLAM!"

AlFatihah..utk dia yang telah pergi.
Doakan, untuk kami yang masih berjuang.
Salam Ramadhan untuk sahabat2 semua.

p/s: tidak pasti kenapa ttg ini yang mahu dinukilkan, mungkin mahu mengambil sedikit 'booster' dalam sebuah kenangan bersama kawan2. Btw, ini kira cth kisah cinta tanpa sebab ke ek? heh! sj jek~


8 comments:

  1. komen paksaan:

    eh kreek tu bunyi pintu ke? [ni komen yg kak teah harapkan kan3?]
    hehe

    ReplyDelete
  2. nanti nak cite pasal meg3 plak la

    ReplyDelete
  3. to
    aminusia + ami + ikmalkelate (sape ikmal ni? heh)

    isk..x baik ami, try la main pintu, bunyi betui ke tak..hehe..tp pintu meg4 la ek~

    sila la citer..^-^

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. bercerita mengenai orang lain tidak seindah orang berbicara mengenai kita heh paham ke

    ReplyDelete
  6. aaaaa..

    faham kot..
    *faham ikut kefahaman sendiri ler~

    -indah sgt ke bicara di atas heh-

    ReplyDelete
  7. yeah!
    faham..heh.
    respon first begitu coz faham lain. ^-^

    tenkiu =)

    ReplyDelete