Saturday, August 8, 2009

-charger-

ada seseorang berpesan..

bila setiap kali terlintas fikir tentang ini --

"Jelesnya aku dengan orang tu..duit banyak..kaya..aku miskin aje..elaun cukup2 makan"

"kenapalah aku kena dur..orang lain mumtaz senang2 je"

"Teruknya aku..asyik duk kat bawah..segan dengan adik2"

"hidup aku ni asyik banyak masalah..orang lain bahagia je"

"napela orang lain mudah2 sahaja segala hal dan urus hidup mereka..sedang aku, banyak amat rintangan2 nya"

cuba berhenti sejenak pemikiran2 sebegitu
kerana..sambung dia lagi--

"segala yang kurang dan lemah kita nampak..ada la tu Allah nak tampung kat mana2..mungkin nampak orang lain lebih..tak semestinya kita dapat kurang..semuanya balance..everyone ada kurang dan lebihnya.."

-ini sambungan aku--

"ye..betul..kerana setiap insan di lahirkan hebat..dan insan yang hebat pasti akan lahir dari jalan yang penuh sukar..payah dan perit"

*senang berkata..nak buat susahkan?? *

2 comments:

  1. salam..
    sory kak.. selalu menyebok jer..
    tertarik ngan artikel nih..
    klao kita kurang kat satu aspek tuh, maybe kita lebih kan tempat lain kan? huhu..
    Allah Maha Adil..
    all the best.. semoga kejayaan+ restu mengiringi kita semua..

    ReplyDelete
  2. wsalam..
    welcome bebel =) silakan menyebok
    yups..think +ve, terima benda dengan segala kebaikan..insyaAllah.

    thanks..sama2 doa yg terbaik

    p/s..rs nak tau siapa bebel ni ye..if u don't mind :)

    ReplyDelete